lørdag den 17. marts 2012

Forår, overskud & bær!

I den sidste uge kom foråret jo for alvor (med lidt undtagelser) samtidig med det er baby P begyndt at sove  igennem, hvilket har givet mig mit altid store overskud igen!! Jubii... Jeg er for alvor kommet igang med at sy igen, efter flere måneder med halvfærdige projekter og sukken over de mange ideér og ALT for store bunker Liberty, der pænt lå i bunker og ventede...Jeg går lange ture med barnevognen, drikker mange flere smoothies og mindre kaffe.

Jeg har købt noget fantastisk hindbær rødt jersey stof (er ellers ikke så pjattet med rød) og er i gang med den lækreste bløde jakke til Lua og fik også lige lavet en fin nederdel, med linning og sløjfe i et af mine yndlings liberty stoffer Tardis! Det er så smukt og helt umuligt at få fat i. Så mine godt 4 meter har jeg været længe om at sætte saksen i, men nu er der ved at komme nogle rigtig gode sager ud af det. Bl.a sengetøj og lampe til Lua...wow det er smukt!






6 kommentarer:

  1. Hvor smukt. Sælger du egentlig ud af dine døtres tøj? Kan se du har så meget fint :o) Hihi

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak ;) Ja faktisk, så har jeg oprettet en menu der hedder 'klædeskabet' hvor jeg sælger ud af det fineste fra deres klædeskab. Så ja der kommer snart en hel masse på bloggen.

      Slet
  2. Hvor dejligt! Jeg har også svært ved at finde tid til at sy... Overskuddet er ikke så stort, da min dejlige dreng på 15 måneder stadig ikke sover i gennem!!! Og så skal man jo også lige på arbejde... Krydser fingre for det sker en dag!

    Super sød nederdel :)

    /Ditte

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh øv altså! Mangel på søvn er ren tortur!! Palma sover heldigvis (har gjort i en uge nu) næææsten 10 timer...vågner kun en enkelt gang og skal ammes meget lidt. Nu stopper jeg snart amningen, så er spændt på hvordan natten så bliver ;-/ Din lille søn skal nok blive bedre til at sove er jeg sikker på ;) Så kommer energien tilbage. Takker, den er ret fin...meeen alt for stor til Lua, så må vist lægges lidt op!

      Kh, Kira

      Slet
  3. Hold nu op for en lækker nederdel. Er også helt vild med printet...så det på et tidspunkt inde hos Marapytta og faldt selvfølgelig pladask. Får vildt lyst til at sy i jersey til min datter...bruger du en speciel nål på symaskinen til det?

    Kh Shina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Shina,
      Tusinde tak! Bare ærgerligt at den faktisk er ALT for stor til Lua og alt for lille til mig...;-)
      Ja, så godt at Line syede den fineste kjole i det og var SÅ misundelig på at hun havde fået fat i noget fra en kusist, da det er helt umuligt! Kort tid efter var jeg så møg heldig at finde 4 meter på etsy...og haps sagde jeg (til overpris)
      Det er super fedt med jersey, er selv helt tosset med det pt. Dog er det lidt sværere end liberty, som jeg efterhånden er ret skrap til...haha!
      Du kan få en jersey nål, men jeg var for doven til at skifte min ud, så brugte bare en str. 70 nål, som syr helt perfekt i det. Har netop quiltet en hel jakke og det er blevet pænt ;)

      Kh, Kira

      Slet